Szkoła Damskiego i Męskiego Stylu miała przyjemność prowadzić szkolenie w Kielcach z obsługi osób niepełnosprawnych dla urzędników.

Szkolenie w kielcach

 

Szkolenie dla Urzędu Miasta w Kielcach

Obecnie jest coraz więcej środków unijnych, które można wykorzystać na dostosowywanie budynków, takich jak Urzędy, biblioteki, szkoły do swobodnego poruszania się dla osób niepełnosprawnych. Korzysta z tego coraz więcej instytucji, aby umożliwić niepełnosprawnym taki sam dostęp do nauki, jak i ułatwić załatwianie różnych spraw. To sprawia, że osoby, które pracują w tych instytucjach, powinny być przeszkolone z zakresu obsługi klienta z niepełnosprawnością, które oferuje Szkoła Damskiego i Męskiego Stylu. Ostatnio mieliśmy przyjemność prowadzić szkolenie dla Urzędu Miasta w Kielcach. Agnieszka Świst-Kamińska poruszyła następujące tematy:

  1. Kim jest osoba niepełnosprawna?
  2. Jakie są rodzaje niepełnosprawności?
  3. W jaki sposób należy komunikować się z osobami niepełnosprawnymi?
  4. Jak powinna wyglądać obsługa klienta z niepełnosprawnością?
  5. Jak pomóc osobom niepełnosprawnym załatwiać sprawy urzędowe?
  6. Jakie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych powinno się wprowadzić, aby ułatwić im swobodne poruszanie się po budynku?

Podstawowym celem szkolenia było poszerzenie wiedzy z zakresu obsługi osób niepełnosprawnych. Ponadto szkolenie w Kielcach dla pracowników Urzędu Miasta miało na celu:

  • poprawę jakości zarówno obsługi, jak i komunikacji z osobami z różnym rodzajem niepełnosprawności,
  • zapoznanie pracowników Urzędu Miasta z potrzebami klientów niepełnosprawnych,
  • zapoznanie pracowników Urzędu Miasta z barierami osób z różnymi niepełnosprawnościami.

Dzięki temu pracownicy wiedzą np. jak zachowywać się w stosunku do psów przewodników, jeżeli towarzyszą osobom niewidomym.

Obsługiwanie osób z niepełnosprawnością — dobre praktyki

Szkolenie w Kielcach o także zapoznanie pracowników z dobrymi praktykami, które należy stosować podczas obsługi niepełnosprawnych klientów.

  1. Unikaj pejoratywnych wyrażeń takich jak: głuchy, ślepy, kaleka, inwalida. Zastąp je określeniami typu: osoba niesłysząca, osoba niewidoma, osoba z ograniczeniami ruchu itd. Traktuj klienta niepełnosprawnego jak każdego innego.
  2. Nie patrz na osoby niepełnosprawne poprzez pryzmat ich niepełnosprawności. Obsługuj ich dokładnie tak, jak każdego innego klienta, mając jednak na uwadze niektóre bariery.
  3. Unikaj współczucia i udzielania pomocy, jeżeli nikt Cię nie poprosi. Jeżeli osoba z niepełnosprawnością będzie chciała od Ciebie pomocy, sama Cię o nią poprosi.
  4. Zwracaj się do klienta, nie osoby, która z nią jest. Niektóre rodzaje niepełnosprawności wymagają pomocy drugiej osoby. Jeśli ktoś przyjdzie ze swoim przewodnikiem, to nie zwracaj się do przewodnika, a do osoby niepełnosprawnej. To ona jest klientem!

Serdecznie dziękujemy za zaufanie oraz możliwość realizacji szkolenia, które dało nam mnóstwo satysfakcji. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą, a także do kontaktu. Pragniemy przypomnieć, że nasze oferty są szyte na miarę klienta, dzięki czemu zyskują Państwo wysokiej jakości szkolenia.

szkolenie w kielcach dla urzędu miasta