Szkoła Damskiego i Męskiego Stylu miała przyjemność prowadzić szkolenie dla uczniów szkoły Zespołu Szkół Zawodowych w Gołdapi. Czym powinien cechować się dobry sprzedawca? Jakie są typy klientów? 

dobry sprzedawca

Czego nauczyli się uczestnicy podczas projektu w Gołdapi?

Agnieszka Świst-Kamińska po raz kolejny wcieliła się w rolę wykładowcy, prowadząc zajęcia dla przyszłych handlowców oraz sprzedawców. Dzięki zajęciom uczniowie dowiedzieli się, czym powinien cechować się dobry sprzedawca, a także, jak powinien się zachowywać. Podczas zajęć uczestniczy zdobyli wiedzę z zakresu:

  • negocjacji — uczestnicy szkolenia poznali sposoby perswazji, relację z klientami w sprzedaży jednorazowej oraz długoterminowej, a także reakcję na krytykę,
  • typu klientów — uczniowie poznali typy klientów, w tym „trudnego klienta”, a także sposoby komunikacji z nimi,
  • przygotowania do spotkania sprzedażowego — o czym należy pamiętać? Czego unikać?

Agnieszka Świst-Kamińska przekazała uczniom wiedzę, dotyczącą specyfikacji zachowań klienta. Zajęcia obejmowały również tematykę wizerunku. Style Coach podkreśliła, jak ważne jest to, jak wyglądamy i jak się prezentujemy.

czym charakteryzuje się dobry sprzedawca

Dobry sprzedawca — czyli jaki?

Kurs obsługi klientów to doskonały sposób na wzmocnienie pewności siebie, która przekłada się pozytywnie na jakość komunikacji z klientami. Dobry sprzedawca to taki, który potrafi rozmawiać z każdym typem klienta. Cechą dobrego sprzedawcy bez wątpienia jest asertywność, będąca niezbędna m.in. podczas prezentowania oferty czy nawet w sytuacji prowadzenia negocjacji. 

Nie bez znaczenia jest również umiejętność doboru odpowiedniej stylizacji. Zaledwie pierwsze cztery sekundy świadczą o tym, co myśli o nas rozmówca. Na wizerunek składają się elementy ubioru, makijaż oraz fryzura. Strój ma być zgodny z dress code, a także schludny. Warto mieć świadomość, że kreowanie pozytywnego wizerunku, zarówno własnego, jak i firmy, w której się pracuje, to również wygląd. Idzie on w parze z profesjonalnym podejściem do klienta podczas spotkań oraz profesjonalnej obsługi.

Serdecznie dziękujemy za zaufanie, fantastyczną atmosferę, a także możliwość tworzenia tak ważnego projektu. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą, a także do kontaktu. Pragniemy przypomnieć, że nasze oferty są szyte na miarę klienta, dzięki czemu zyskują Państwo wysokiej jakości szkolenia.