Szkoła Damskiego i Męskiego Stylu miała przyjemność po raz kolejny prowadzić szkolenie, dotyczące osób niepełnosprawnych. Jak powinna wyglądać obsługa klienta z niepełnosprawnością? Przedstawiamy najważniejsze zasady.

obsługa klienta z niepełnosprawnością

Szkolenie w Sokolniku — obsługa klientów z niepełnosprawnością

Style Coach i Cool Hunter, Agnieszka Świst-Kamińska po raz kolejny wcieliła się w rolę wykładowcy. Tym razem poprowadziła szkolenie dla pracowników urzędu miasta w Sokolniku. Szkolenie dotyczyło komunikacji oraz obsługi klientów z niepełnosprawnością:

  • ruchową,
  • wzrokową,
  • słuchową,
  • psychiczną.

Agnieszka Świst-Kamińska omówiła najważniejsze kwestie, które są związane z obsługą niepełnosprawnych klientów:

  1. Kim jest osoba niepełnosprawna, a także jakie są rodzaje niepełnosprawności?
  2. W jaki sposób komunikować się z osobami niepełnosprawnymi?
  3. Jak powinna wyglądać obsługa klienta z niepełnosprawnością?
  4. Jak pomóc osobom niepełnosprawnym załatwiać sprawy urzędowe?
  5. Jakie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych powinno się wprowadzić, aby ułatwić im swobodne poruszanie się po budynku?

Celem szkolenia było przede wszystkim poszerzenie wiedzy z zakresu obsługi klienta niepełnosprawnego, a także oraz zdobycie umiejętności komunikacji z osobami niepełnosprawnym. Ponadto zajęcia miały na celu:

  • zapoznanie pracowników z tematyką niepełnosprawności,
  • poprawę jakości obsługi oraz komunikacji z osobami z różnym rodzajem niepełnosprawności,
  • zapoznanie pracowników z potrzebami osób niepełnosprawnych,
  • zapoznanie pracowników ze wszelkimi barierami osób z niepełnosprawnością.

Jak obsługiwać klientów z niepełnosprawnością? Najważniejsze zasady

Wbrew pozorom obsługa klienta z niepełnosprawnością nie jest trudna. Kluczowa jest znajomość zasad komunikacji. Dziś przedstawiamy najważniejsze z nich

Bądź uprzejmy

Niektóre niepełnosprawności, które powodują ograniczenia, mogą być niewidoczne na pierwszy rzut oka. Z tego względu klient może zadać Ci pytania, które będą Ci się wydawały dziwne. Nie reaguj na nie śmiechem, a odpowiedz z szacunkiem.

Nie twórz barier

Mając kontakt z niepełnosprawnym klientem, nie patrz na niego przez pryzmat niepełnosprawności. Często ludzie mają ograniczenia, ale są one niewidoczne gołym okiem. Bądź sobą i postępuj tak, jak z każdym innym klientem.

Unikaj nadgorliwości

Zapytaj, czy możesz w czymś pomóc klientowi, ale absolutnie nie rób nic, jeżeli nie otrzymasz na to zgody! Osoby niepełnosprawne nie lubią nadmiernego współczucia czy udzielania pomocy, jeśli o nią nie proszą.

Zwracaj się do osoby

Pamiętaj, że obsługa klienta z niepełnosprawnością to obsługa właśnie jego, a nie przewodnika! Jeśli klient przyjdzie z przewodnikiem, zwracaj się bezpośrednio do klienta.

Serdecznie dziękujemy za zaufanie oraz możliwość realizacji szkolenia, które dało nam mnóstwo satysfakcji. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą, a także do kontaktu. Pragniemy przypomnieć, że nasze oferty są szyte na miarę klienta, dzięki czemu zyskują Państwo wysokiej jakości szkolenia.

Jak obsługiwać klientów z niepełnosprawnością?