Szkoła Damskiego i Męskiego Stylu miała przyjemność po raz kolejny prowadzić szkolenie, dotyczące osób niepełnosprawnych. Jak powinna wyglądać obsługa klienta z niepełnosprawnością? Przedstawiamy najważniejsze zasady.
Szkolenie w Sokolniku — obsługa klientów z niepełnosprawnością
Style Coach i Cool Hunter, Agnieszka Świst-Kamińska po raz kolejny wcieliła się w rolę wykładowcy. Tym razem poprowadziła szkolenie dla pracowników urzędu miasta w Sokolniku. Szkolenie dotyczyło komunikacji oraz obsługi klientów z niepełnosprawnością:
- ruchową,
- wzrokową,
- słuchową,
- psychiczną.
Agnieszka Świst-Kamińska omówiła najważniejsze kwestie, które są związane z obsługą niepełnosprawnych klientów:
- Kim jest osoba niepełnosprawna, a także jakie są rodzaje niepełnosprawności?
- W jaki sposób komunikować się z osobami niepełnosprawnymi?
- Jak powinna wyglądać obsługa klienta z niepełnosprawnością?
- Jak pomóc osobom niepełnosprawnym załatwiać sprawy urzędowe?
- Jakie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych powinno się wprowadzić, aby ułatwić im swobodne poruszanie się po budynku?
Celem szkolenia było przede wszystkim poszerzenie wiedzy z zakresu obsługi klienta niepełnosprawnego, a także oraz zdobycie umiejętności komunikacji z osobami niepełnosprawnym. Ponadto zajęcia miały na celu:
- zapoznanie pracowników z tematyką niepełnosprawności,
- poprawę jakości obsługi oraz komunikacji z osobami z różnym rodzajem niepełnosprawności,
- zapoznanie pracowników z potrzebami osób niepełnosprawnych,
- zapoznanie pracowników ze wszelkimi barierami osób z niepełnosprawnością.
Jak obsługiwać klientów z niepełnosprawnością? Najważniejsze zasady
Wbrew pozorom obsługa klienta z niepełnosprawnością nie jest trudna. Kluczowa jest znajomość zasad komunikacji. Dziś przedstawiamy najważniejsze z nich
Bądź uprzejmy
Niektóre niepełnosprawności, które powodują ograniczenia, mogą być niewidoczne na pierwszy rzut oka. Z tego względu klient może zadać Ci pytania, które będą Ci się wydawały dziwne. Nie reaguj na nie śmiechem, a odpowiedz z szacunkiem.
Nie twórz barier
Mając kontakt z niepełnosprawnym klientem, nie patrz na niego przez pryzmat niepełnosprawności. Często ludzie mają ograniczenia, ale są one niewidoczne gołym okiem. Bądź sobą i postępuj tak, jak z każdym innym klientem.
Unikaj nadgorliwości
Zapytaj, czy możesz w czymś pomóc klientowi, ale absolutnie nie rób nic, jeżeli nie otrzymasz na to zgody! Osoby niepełnosprawne nie lubią nadmiernego współczucia czy udzielania pomocy, jeśli o nią nie proszą.
Zwracaj się do osoby
Pamiętaj, że obsługa klienta z niepełnosprawnością to obsługa właśnie jego, a nie przewodnika! Jeśli klient przyjdzie z przewodnikiem, zwracaj się bezpośrednio do klienta.
Serdecznie dziękujemy za zaufanie oraz możliwość realizacji szkolenia, które dało nam mnóstwo satysfakcji. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą, a także do kontaktu. Pragniemy przypomnieć, że nasze oferty są szyte na miarę klienta, dzięki czemu zyskują Państwo wysokiej jakości szkolenia.
Dodaj komentarz