Szkoła Damskiego i Męskiego Stylu miała przyjemność prowadzić szkolenie w Kielcach z obsługi osób niepełnosprawnych dla urzędników.
Szkolenie dla Urzędu Miasta w Kielcach
Obecnie jest coraz więcej środków unijnych, które można wykorzystać na dostosowywanie budynków, takich jak Urzędy, biblioteki, szkoły do swobodnego poruszania się dla osób niepełnosprawnych. Korzysta z tego coraz więcej instytucji, aby umożliwić niepełnosprawnym taki sam dostęp do nauki, jak i ułatwić załatwianie różnych spraw. To sprawia, że osoby, które pracują w tych instytucjach, powinny być przeszkolone z zakresu obsługi klienta z niepełnosprawnością, które oferuje Szkoła Damskiego i Męskiego Stylu. Ostatnio mieliśmy przyjemność prowadzić szkolenie dla Urzędu Miasta w Kielcach. Agnieszka Świst-Kamińska poruszyła następujące tematy:
- Kim jest osoba niepełnosprawna?
- Jakie są rodzaje niepełnosprawności?
- W jaki sposób należy komunikować się z osobami niepełnosprawnymi?
- Jak powinna wyglądać obsługa klienta z niepełnosprawnością?
- Jak pomóc osobom niepełnosprawnym załatwiać sprawy urzędowe?
- Jakie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych powinno się wprowadzić, aby ułatwić im swobodne poruszanie się po budynku?
Podstawowym celem szkolenia było poszerzenie wiedzy z zakresu obsługi osób niepełnosprawnych. Ponadto szkolenie w Kielcach dla pracowników Urzędu Miasta miało na celu:
- poprawę jakości zarówno obsługi, jak i komunikacji z osobami z różnym rodzajem niepełnosprawności,
- zapoznanie pracowników Urzędu Miasta z potrzebami klientów niepełnosprawnych,
- zapoznanie pracowników Urzędu Miasta z barierami osób z różnymi niepełnosprawnościami.
Dzięki temu pracownicy wiedzą np. jak zachowywać się w stosunku do psów przewodników, jeżeli towarzyszą osobom niewidomym.
Obsługiwanie osób z niepełnosprawnością — dobre praktyki
Szkolenie w Kielcach o także zapoznanie pracowników z dobrymi praktykami, które należy stosować podczas obsługi niepełnosprawnych klientów.
- Unikaj pejoratywnych wyrażeń takich jak: głuchy, ślepy, kaleka, inwalida. Zastąp je określeniami typu: osoba niesłysząca, osoba niewidoma, osoba z ograniczeniami ruchu itd. Traktuj klienta niepełnosprawnego jak każdego innego.
- Nie patrz na osoby niepełnosprawne poprzez pryzmat ich niepełnosprawności. Obsługuj ich dokładnie tak, jak każdego innego klienta, mając jednak na uwadze niektóre bariery.
- Unikaj współczucia i udzielania pomocy, jeżeli nikt Cię nie poprosi. Jeżeli osoba z niepełnosprawnością będzie chciała od Ciebie pomocy, sama Cię o nią poprosi.
- Zwracaj się do klienta, nie osoby, która z nią jest. Niektóre rodzaje niepełnosprawności wymagają pomocy drugiej osoby. Jeśli ktoś przyjdzie ze swoim przewodnikiem, to nie zwracaj się do przewodnika, a do osoby niepełnosprawnej. To ona jest klientem!
Serdecznie dziękujemy za zaufanie oraz możliwość realizacji szkolenia, które dało nam mnóstwo satysfakcji. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą, a także do kontaktu. Pragniemy przypomnieć, że nasze oferty są szyte na miarę klienta, dzięki czemu zyskują Państwo wysokiej jakości szkolenia.
Dodaj komentarz