Strój do biura tworzy się zgodnie ze ściśle określonymi zasadami dress code’u, obowiązującymi w konkretnym miejscu pracy. Wymaga to dopasowania różnych elementów garderoby, by wyglądać schludnie, profesjonalnie, a przy tym wciąż czuć się sobą i zachować pełen komfort podczas całego dnia wykonywania obowiązków. Pewnym wyzwaniem bywa znalezienie idealnej opcji w większych rozmiarach.
Jak stworzyć ciekawe zestawy męskie w rozmiarze XL do biura? Jakie elementy można połączyć, a jakich zdecydowanie unikać? Kilka wskazówek znajdziecie poniżej.
Zalety dress code’u w miejscu pracy
Dress code to zbiór reguł ubierania się, które określa pracodawca w przestrzeni firmowej. W głównej mierze to prosty i praktyczny sposób na uniknięcie nieporozumień w kwestii stroju na przykład do biura. Z jego pomocą da się zadbać o profesjonalny wygląd wszystkich pracowników, którzy wyglądają schludnie i godnie reprezentują zakład pracy.
Dlaczego tak wiele firm wprowadza dress code? Przede wszystkim to szansa na to, by dobrze się prezentować – odpowiednio reprezentując przedsiębiorstwo podczas spotkań z klientami, a także tworząc wizerunek rzetelnego eksperta, który poważnie podchodzi do pełnionej funkcji, wyrażając siebie i swój charakter z pomocą konkretnego stroju. Równocześnie stworzenie wspólnych zasad wpływa na budowanie tożsamości zespołu. Może nawet być elementem identyfikacji wizualnej firmy, co wpływa na rozpoznawalność marki.
Różne typy stroju biznesowego
Dress code biurowy potrafi przyjmować mocno urozmaicone formy – wszystko zależy od miejsca pracy. Czasami bywają to uniformy. Innym razem dopuszcza się pewną swobodę w ramach określonych granic. Do najczęściej występujących typów stroju biznesowego zaliczają się:
- business attire,
- business smart casual,
Czym się różnią? Business attire to w pełni formalny strój biznesowy stosowany podczas oficjalnych spotkań, również w sferach dyplomatycznych. Z czego się składa? To biała koszula z krawatem oraz garnitur w ciemnym kolorze (czarny, granatowy, ciemnoszary), eleganckie obuwie skórzane. Warto zadbać o takie dodatki, jak poszetka, stylowy zegarek czy skórzany pasek dobrej jakości.
Smart casual dopuszcza nieco większą swobodę. Łączy się zatem elementy ze stroju formalnego z rozwiązaniami codziennymi. Chętnie sięga się po niego podczas codziennej pracy w biurze lub mniej formalnych imprez zawodowych. W skład męskiego stroju business smart casual wchodzi koszula (już niekoniecznie w odcieniu bieli). Do niej dobiera się spodnie – mogą to być jednokolorowe jeansy (bez przetarć, dziur czy naszywek) lub chinosy. Niekiedy dodaje się marynarkę, również o nieco bardziej sportowym stroju. Można zdecydować się na standardowe obuwie typu Oxford.
Najmniej formalny jest oczywiście styl casual, który jednak również potrafi się sprawdzić w miejscu pracy, choć najczęściej stanowi to wyjątek od przyjętych zasad. W tym przypadku nie ma ściśle określonych ograniczeń – dozwolone są nawet wygodne stylizacje sportowe.
Jak dobierać strój plus size do biura – wskazówki
Dobry strój do pracy powinien być schludny, wygodny i wpisywać się w zasady kształtujące dane stanowisko, podkreślając przy tym charakter i sylwetkę osoby noszącej. Świetne rezultaty osiąga się również w wydaniu plus size, dobierając jednak odpowiednie rozwiązania, jak choćby odzież męska XXL od: DuzyLolek.pl.
O co zadbać? Kluczem do sukcesu jest prawidłowo dobrany rozmiar wszystkich części stroju. Koszule mogą być lekko taliowane, ale nie powinny opinać się na sylwetce. Warto stawiać na modele gładkie, ewentualnie w subtelne pionowe prążki, które optycznie wysmuklają sylwetkę. Dobra marynarka powinna być nieco dłuższa (mniej więcej do linii bioder), z szerokimi klapami. Najlepiej sprawdzają się oczywiście nieco ciemniejsze modele. A co ze spodniami? Bez względu na model świetnie prezentują się warianty o prostej lub lekko zwężanej od kolan w dół nogawce i podwyższonym stanie – poprawiają proporcje ciała i pomagają ukryć odstający brzuch i boczki. W kwestii dodatków, zamiast klasycznego paska, który przecina sylwetkę w najszerszym miejscu, można pozwolić sobie na znów modne szelki – wygodne, praktyczne i wprowadzające odrobinę ekstrawagancji do biurowego stroju.
Dress code w większym rozmiarze – podsumowanie
Odpowiedni strój biurowy to oznaka szacunku dla firmy, klientów i samego siebie. Podkreśla profesjonalizm, buduje markę i zespół pracowniczy. Należy dopasować go do okazji, a także własnych potrzeb i sylwetki. Dzięki temu można na co dzień czuć się wygodnie, pewnie i komfortowo w każdej sytuacji biznesowej.
Dodaj komentarz