Nie ma najmniejszej wątpliwości, że generacja Z ma ogromny wpływ na modę, o czym coraz więcej się mówi. Czym jest generacja Z?

Generacja Z- co to za generacja?

Generacja Z to osoby urodzone między 1995 a 2005, wychowane w dobie internetu. Choć to Millenialsi dorastali w latach, gdy internet zaczął się kształtować, to jednak Generacja Z czerpie z niego maksymalne korzyści i stworzyła z  niego główne źródło zarobku. Ich plac zabaw nie jest na dworze, a w domu, przy ekranie komputera, smartfona czy tabletka. Potrafią swobodnie poruszać się w wirtualnym świecie.

Generacja Z i jej wpływ na modę

Dla Generacji Z nie są ważne magazyny modowe, ale youtube. Osoby z generacji Z chcą autentyczności, a nie nachalnych reklam, które próbują wciskać niekoniecznie dobre i sprawdzone produkty. W ten sposób zmuszają marki do zmiany strategii marketingowych, a także sposobu produkcji, aby dostosować się do potencjalnych klientów. Przez to marki zaczynają odmładzać swój wizerunek. Coraz częściej słyszy się chociażby o kolekcjach, które powstają z recyklingu. Ponadto marki musiały przenieść swoje reklamy do internetu, bowiem chętniej ogląda się to, co na instagramie niż w telewizji. Generacja Z tak bardzo kocha wszystko co wydaje im się niedostępne, oryginalne, inne niż wszystko. Dlatego marki decydują się na nowe rozwiązania np. luksusowe domy mody do swoich kolekcji wprowadzają coraz to nowe wersje sportowego obuwia albo wchodzą we współprace z markami sportowymi np. adidasem.