Lekcja Stylu dla Panów – Przegląd kolekcji jesień-zima 2016/2017

miniatur męska

Powoli żegnamy lato i zaczynamy przygotowania do sezonu jesień/zima. W naszym nowym cyklu postów, będziemy pokazywać kolekcje największych domów mody na najbliższy sezon. Na początku kilka słów o kolekcji Prady i Gucci.

W męskiej kolekcji jesień-zima 26/2017 Miuccia Prada stawia na ciemne barwy oraz brąz. Wśród jesienno-zimowych propozycji możemy zobaczyć patchworkowe sweterki, koszule we wzory oraz tweedowe marynarki. Nie zabrakło również długich płaszczy. Całą kolekcję uzupełnia kampania z udziałem Eddiego Redmyayne. Zdobywca Oskara za film „Teoria wszystkiego” stanął przed obiektywem Craiga McDeana.

klekcja męska prada 1 kolekca męska prada

Nie ma najmniejszej wątpliwości, że kolekcja Gucci jesień-zima 2016/2017 (zarówno męska jak i damska), wyróżnia się. W najnowszej kolekcji Alessandro Michele lansuje eklektyzm. Znajdziemy tutaj sporo kolorów, klasycznych jak i mocniejszych, odważniejszych, a także mnogość wzorów. Nie zabrakło ekscentrycznych dodatków, takich jak chociażby buty z futrem czy sneakersy z kryształkami lub czapki z pomponami. Na pierwszy plan wysuwają się lata 70, które uwielbia główny projektant. Najnowsza kolekcja jest połączeniem intelektualnej mody z niszową kulturą. Humorystyczne motywy ( np. ze Snoopym) pokazują, że marka ma dystans. Nam bardzo się podoba takie podejście, a Wam?

kolekcha męska gucci

Stylizacja damska – Total denim

Stylizacja damska total denim

Drogie Czytelniczki!

Jeans jest modny cały rok. Nosimy go wiosną, latem, jesienią oraz zimą. Stanowi świetną bazę do stworzenia wielu stylizacji. Dobrze wygląda w total look’u, na który dziś postawiliśmy. Koszula w odcieniu jasnego jeansu oraz nieco ciemniejsze szorty sprawdzą się w codziennych zestawach. Do tego okulary , conversy i bransoletki.

1. Koszula 169 zł / 2. Bransoletki  84 zł /3. Szorty 129 zł / 4. Okulary 494 zł /5. Trampki 249 zł

Lekcja Stylu dla Pań – Przegląd kolekcji jesień-zima 2016/2017

miniaturka

Jesień zbliża się wielkimi krokami. W związku z tym, przedstawiamy Wam cykl postów o jesienno-zimowych kolekcjach największych domów mody. Dziś kilka słów o kolekcji Chanel i Prada.

Wśród jesienno-zimowych kolekcji na sezon 2016/2016, na uznanie zasługuje Karl Lagerfeld. Zmęczony klasyczną koncepcją reklamy, postawił na kampanie – kolaże. W ten sposób odmładza wizerunek francuskiego domu mody. Wśród twarzy nowej kampanii ujrzymy Sarah Brannon oraz Mariacarlę Boscono. W kolekcji dominują spódnice z piór, marynarki w kratę, sweterki z większym dekoltem i kapelusze. Zdjęcia zostały zestawione z kultowymi elementami, charakterystycznymi dla Chanel: kwiaty kamelii, perły czy pepitka. Całość wygląda jak kolorowe wyklejanki z czasów naszego dzieciństwa. Za stylizację kampanii odpowiadała Carine Roitfeld, makijażem modelek zajął się natomiast Tom Pecheux, a ich włosami – Sam McKnigh.

Kolekcja Chanel

Spektakularna jest również kampania na jesień i zimę 2016/2017 Prady. Do kampanii zaangażowano 27 modelek i słynnego fotografa Stevena Meisela. Wśród modelek jest m.in. Sasha Pivovarova, Freja Beha Erichsen, Natalie Westling, Amanda Googe, Amanda Murphy, Fei Fei Sun, Marina Perez, Londone Myers, Ondria Hardin, Lorena Maraschi, Angelica Erthal, Rianne van Rompaey, Sara Dijkink, Londone Myers, Ondria Hardin, Lorena Maraschi, a także Polka – Paulina Frankowska. Kampania w postaci kolaży prezentuje owe trendy na nadchodzący sezon. Mucia Prada jak zwykle stawia na warstwy, łącząc grube rajstopy z ciężkimi butami. Znajdziemy także płaszcze i bluzki, na które nakłada pasy z gorsetowym sznurowaniem podkreślających talię. Dyrektor kreatywna łączy militarne płaszcze z romantycznymi sukienkami i w ten sposób ukazuje swoją wizję kobiecości. Dostrzeżemy m.in. przeskalowaną męską koszulę z ocieplaną kurtką i długą rozkloszowaną spódnicą. Pojawią się również grafiki powstałe przy współpracy z artystą i pisarzem Christophe’rem Chemin. Christophe. Dla włoskiego domu mody stworzył printy inspirowane sztuką XIX i XX wieku, a także znanymi w historii postaciami np. na jednej grafice widzimy całującą się Kleopatrę z Jamesem Deanem.

kolekcja prada

Lekcja Zdrowego Stylu – Jak prowadzić zdrowy tryb życia?

zdrowy styl

Prowadzenie zdrowego trybu życia jest coraz bardziej popularne. Odpowiednio zbilansowana dieta i aktywność fizyczna dostarczają bardzo wielu korzyści. A jak zacząć prowadzić zdrowy styl życia? Dziś odpowiemy na pytanie.

Odpowiednio zbilansowana dieta:

Jednym z najważniejszych elementów zdrowego stylu życia jest odpowiednio zbilansowana dieta. Należy spożywać produkty z różnych grup żywności. Urozmaicenie posiłków pozwoli na dostarczenie organizmowi wszystkich potrzebnych my składników odżywczych czyli białka, węglowodanów, tłuszczów, witamin i składników mineralnych. Według specjalistów z Instytutu Żywności i Żywienia głównym źródłem energii powinny być produkty zbożowe. Należy pamiętać o codziennej porcji warzyw i owoców. Stały element naszej diety to także mleko i produkty mleczne. Natomiast należy unikać cukru i słodyczy, alkoholu. Jeśli do tej pory odżywiałeś się niezdrowo, przejdź małymi krokami do zdrowego odżywiania. Zacznij od zamiany produktów pszennych na pełnoziarniste. Zamiast słodyczy wybierz batony i ciastka owsiane, które możesz przygotować w domu lub zastąp je owocami. Zacznij jeść więcej warzyw. Próbuj nowych rzeczy i staraj się wprowadzić jak najwięcej nieprzetworzonych produktów spożywczych do codziennej diety.

Regularne posiłki:

Wiele osób uważa, że głodówka pozwoli schudnąć i zachować figurę. Nic bardziej mylnego! Powinnyśmy spożywać 5 posiłków dziennie co 4-5 godziny. Posiłek 1,3 i 5 to odpowiednio śniadanie, obiad, kolacja. Powinny być one większe. Natomiast posiłek 2 i 4 mają za zadanie podkręcić nasz metabolizm.

Aktywność fizyczna:

Odpowiednio zbilansowana dieta powinna iść w parze z aktynowością fizyczną. Wysiłek pozwala nie tylko na kontrolę naszej wagi ciała, ale zmniejsza prawdopodobieństwo m.in. zachorowania na raka, depresji, cukrzycy, chorób serca, układu krążenia. Pomaga także w dbaniu o mocne kości. Jeśli nie jesteś aktywny fizycznie, zacznij od podstaw. Zamiast jechać np. do pracy, do sklepu samochodem, idź na pieszo. Staraj się spacerować jak najwięcej się da. Do wyboru mamy jogging, jazdę na rowerze, pływanie czy ćwiczenia na siłowni.  Możesz również biegać lub wykonywać ćwiczenia w domu.

Rezygnacja z odżywek:

Używki mają bardzo negatywny wpływ na nasze zdrowie. Warto je mocno ograniczyć, a najlepiej całkowicie zrezygnować.

Odpoczywaj i wysypiaj się!

Odpoczynek jest bardzo ważny dla naszego organizmu. Po całym dniu pracy warto odpocząć. Dobrze zrobi wyjazd na łono natury. Staraj się również wysypiać – śpij ok. 8 godzin.

Wywiad Agnieszki Świst-Kamińskiej z Sylwią Witek

Agnieszka Świst-Kamińska: Jak zaczęła się Pani przygoda ze zdrowym odżywianiem?

Sylwia Witek: W zasadzie przez całe życie, do czasu studiów byłam osobą z dodatkowymi kilogramami, jak to mówią “pulchną” :) W okresie studiów przybyło mi kolejnych kilka kilogramów i pewnego dnia, powiedziałam sobie, że najwyższy czas coś z tym zrobić. To wtedy był taki moment, że zdecydowałam, jak to zawsze mówię do swoich pacjentów – nie tyle przejść na dietę, co zmienić swój sposób odżywiania na zdrowszy. Najpierw wyrzuciłam ze swojego jadłospisu “śmieciowe jedzenie” i zrezygnowałam z jedzenia w barach, z fast foodów i gotowych produktów ze sklepu. Postawiłam na warzywa, owoce, kasze, mięso, nabiał i inne produkty, przy czym oczywiście wszystko z umiarem :) Do tego doszła aktywność fizyczna, na początek zamiast jazdy autobusem spacer na uczelnię, a zamiast windy – schody. Nie są to duże wyrzeczenia, ale dają efekty. Po pół roku straciłam prawie 16 kg. Byłam naprawdę dumna, ale nie o to tylko chodziło. Już wtedy wiedziałam, że to nie może być chwilowe. Po prostu zaczęłam prowadzić zdrowy tryb życia i stwierdziłam, że tak chcę żyć, że nie chcę wracać do tego, co było wcześniej. Od tej pory ukończyłam kilka kursów z dietetyki i stale poszerzam swoją wiedzę w tym zakresie. Jestem promotorką zdrowego odżywiania. Chcę żeby ludzie odżywiali się zdrowo, wyjaśniam moim pacjentom, że to dzięki temu będą w stanie zmienić coś w swoim życiu, zyskać pewność siebie, zdrowie, dobre samopoczucie. A w jakiś czas potem poszłam jeszcze dalej i nakłoniłam męża do założenie sklepu ze zdrową żywnością.

-Twierdzi Pani, że  “Pokarm jest naszym lekarstwem”.  Co dokładnie ma Pani na myśli?

-To Hipokrates powiedział: “niech pożywienie będzie lekarstwem, a lekarstwo pożywieniem”. Ja się pod tymi słowami podpisuję obiema rękami i nogami :) To są jakby fundamenty pod współczesną medycynę, w tym także dietetykę i określają precyzyjnie jakie powinno być dla nas pożywienie. Wiele chorób, w tym też współczesne choroby cywilizacyjne bierze się ze złego sposobu odżywiania. Nieodpowiednie jedzenie prowadzi do zaburzeń podstawowych układów w ciele człowieka. Dlatego, jeśli nie zaczniemy o siebie dbać lista dolegliwości wzrośnie i możemy być zmuszeni do leczenia farmakologicznego, co również ma swój wpływ na zdrowie. A wtedy błędne koło zamyka się.

-Jak dużą rolę odgrywa zdrowe odżywianie w naszym codziennym życiu?

-Bardzo ważną. Najważniejszą. Jest wiele prawdy w powiedzeniu, że “jesteś tym, co jesz”. Jedzenie, a dokładniej zawarte w nim substancje odpowiadają za prawidłowy przebieg mechanizmów w organizmie. Im jedzenie bogatsze w witaminy i minerały, tym lepsze, ponieważ poprawia wytrzymałość, odporność i nastrój. Kiedy jemy niezdrowo, to tak jakbyśmy zaśmiecali swój organizm. Tworzy się w nim coś jakby “sterta śmieci”, których nie jesteśmy w stanie się pozbyć, bo organizm nie może ich strawić. Wtedy czujemy się zmęczeni, dokuczają nam bóle głowy, stawów i żołądka.

-Jakie najczęściej popełnia się błędy podczas przejścia na dietę?

-Nie lubię określenia “przejść na dietę”, wolę określenie “zmiana nawyków żywieniowych” lub po prostu zmiana “stylu życia”, bo nie możemy zapominać o aktywności fizycznej, która także wpływa na to jak się czujemy. Podczas wywiadu z moimi pacjentami, uświadamiam ich, że najważniejszy błąd, jaki popełniamy w momencie zmiany nawyków żywieniowych to wychodzenie z założenia, że potrwa to miesiąc, dwa lub np. pół roku. Tak nie może być. Tylko trwała zmiana sposobu jedzenia połączona z aktywnością fizyczną jest w stanie poprawić zdrowie, samopoczucie i wygląd i sprawić, że będziemy czuli się lepiej.  Najtrudniejsza jest motywacja i silna wola, ale jak się później okazuje – w momencie zmian, mamy więcej czasu, jesteśmy bardziej zorganizowani i wszystko mamy zaplanowane. Wiec to tylko początkowe wrażenie jest niezachęcające, potem jest o wiele łatwiej :) Większość z moich pacjentów, którym udało się wytrwać w swoich postanowieniach dłużej niż miesiąc, nie powróciło już nigdy do złych nawyków żywieniowych. Oczywiście, zdarzają im się zachcianki, mnie również, ale od jednego kawałka pizzy, czy porcji lodów nie przytyjemy, a zaspokoimy swoje chwilowe “zachcianki” :)

-A jak ich uniknąć?

-Sposobów jest wiele. Ważne, by zaplanować sobie jak ma wyglądać cały dzień (na tyle na ile jesteśmy w stanie to zrobić). Warto też ustalić plan odżywiania się, uwzględniając pory dnia, kiedy mamy czas i kiedy go nie mamy, np. podczas pracy, odrabiania zadania z dziećmi. Powinno się też zaplanować okres przygotowywania posiłków, np. konkretna godzinę. Na początku możemy zrobić to w formie zapisków w notesie, z czasem nie będziemy go już potrzebować, bo przyzwyczaimy się do pewnego rytmu dnia :) Kolejna sprawa to tzw. jedzenie kubełkowe. Jeśli nie mamy innej możliwości to jedzenie przygotujmy wcześniej w domu, ostatecznie zamówmy. Na zakupy chodźmy zawsze z listą, by uniknąć kupowania niepotrzebnych i niezdrowych produktów. Swoje posiłki opierajmy na produktach nieprzetworzonych, świeżych owocach i warzywach, kaszach, zdrowych tłuszczach, a niekoniecznie na trendach panujących w danym czasie. Np. ostatnio popularna stała się dieta bezglutenowa, ale czy naprawdę wszyscy musimy unikać glutenu? Myślę, że nie. Uważam, że osoby, które nie odczuwają żadnych dolegliwości związanych ze spożywaniem posiłków z glutenem, nie powinni go całkowicie unikać. Radzę kierować się zdrowym rozsądkiem i niekoniecznie stosować się wszystkiego, co w danym czasie jest modne.Jeśli chcemy dokładnie wiedzieć, jaki rodzaj posiłków i diety jest przez nasz organizm najlepiej tolerowany powinniśmy udać się do dietetyka, który wykona odpowiednie badania i przekaże wskazówki, jakich produktów unikać, a na jakich opierać swoje menu. W zdrowej diecie ważny jest też sposób obróbki posiłków. Zawsze mówię swoim pacjentom, by unikali smażenia na głębokim tłuszczu, a potrawy przygotowywali najlepiej na parze. I na koniec chcę powiedzieć, że każdego, kto chce żyć zdrowo i dobrze się odżywiać zapraszam na stronę ViVio (www.vivio.pl) i do naszego sklepu ze zdrową żywnością (cosdlazdrowia.pl). Znajdują się tam BIO produkty, suplementy diety i zdrowa żywność. Oprócz tego każdy czytelnik znajdzie tam wskazówki jak zdrowo się odżywiać, co jeść, by schudnąć, dlaczego warto prowadzić aktywny tryb życia. Opisuję tam porady dietetyczne i przepisy na pyszne i zdrowe potrawy. Ideą naszej firmy- ViVio jest całościowe podejście do zdrowia. Oprócz zdrowego jedzenia wspieramy aktywność fizyczną i propagujemy zdrowy styl życia zarówno wśród starszych, ale co najważniejsze wśród dzieci, bo to już małe dzieci powinniśmy uczyć, że trzeba żyć zdrowo i dużo się ruszać. Wspieramy inicjatywy sportowe dla najmłodszych, w tym np. Akademie Piłkarską BardoMed dla najmłodszych i starszych dzieci, która znajduje się w Krośnie, a swoim zasięgiem obejmuje też powiat brzozowski. Akademia jest ośrodkiem sportu i rekreacji dla dzieci w wieku od 3 do 13 lat. Dołączamy do organizacji turniejów piłki nożnej, meczów dla dzieci, organizacji letnich obozów i konkursów. Mieliśmy swoją reprezentacją w 9 Półmaratonie Rzeszowskim w tym roku, a teraz realizujemy razem z młodymi, aktywnymi sportowcami z brzozowskiej grupy rowerzystów- RBRower akcję sportową “Rowerem przez Alpy”. Aktywność fizyczna to naprawdę bardzo dobry sposób na zachowanie zdrowia, na dobrą przygodę.

-A co doradziłaby Pani osobom, które chcą przejść na dietę? Jakieś wskazówki?

-Na początek proponuję wizytę u dietetyka, który pomoże zrozumieć, jakie błędy popełniają w diecie. Kolejny krok to wykonanie odpowiednich badań i stopniowa zmiana swoich nawyków żywieniowych. Nie powinniśmy szybko i gwałtownie zmieniać swojej diety, raczej powoli, etapami, pod okiem specjalisty. Wówczas idzie to w parze ze zdrowiem i jest bezpieczne. A przede wszystkim pamiętajmy, że zdrowy tryb życia to nie kilkutygodniowa dieta. To zmiana sposobu myślenia, przekonanie, że zdrowe jedzenie może być częścią naszego życia, może być smaczne i pozytywnie wpływać na nasze zdrowie. Dzięki temu polubimy zdrowe produkty, siebie samych i swoje ciało :)

Palcem po mapie z Luxury Travel: Travel Eight Hotel, Portofino

Eight Hotel

Luksusowy butikowy hotel położony w spokojnej okolicy, pomiędzy górami a portem w Portofino. Eight Hotel należy do sieci Small Luxury Hotels of the World, co stanowi o jego wyjątkowości i najwyższej jakości usług. Oferuje 18 elegancko urządzonych pokoi z najnowocześniejszymi udogodnieniami.

Do najważniejszych udogodnień hotelu należy: słoneczny taras z leżakami i hamakami, wanna z hydromasażem na świeżym powietrzu; SPA oferujące różnorodne masaże, sauna oraz łaźnia turecka. W pobliżu znajdują się także korty tenisowe oraz 18-dołkowe pole golfowe a także piaszczysta płatna plaża Baia Di Paraggi.

LOGO - Luxury Travel

Lekcja Stylu dla Panów – Obuwie na lato: Espadryle

espadryle 2

Do letniego obuwia z pewnością zalicza się espadryle. Stanowią one pewnego rodzaju kompromis pomiędzy krytym, a odkrytym obuwiem. Od kilku sezonów cieszą się popularnością i coraz częściej wybierane są przez Panów.

Espadryle to lekkie buty, gdzie podeszwa wykonana jest z jutowatej plecionki, z hiacynta wodnego lub innych naturalnych traw. Natomiast górna część wykonana jest z płótna bawełnianego lub lnianego. Obecnie wykorzystuje się również cienką skórę naturalną. Aby nadać trwałość, podeszwę podkleja się w całości lub miejscowo. Klasyczne espadryle są obuwiem wsuwanym, nie posiadają sznurówek. Pierwowzór espadryli powstał ponad 4000 lat temu. Można go oglądać w muzeum archeologicznym w hiszpańskiej Granadzie. Model ten sporo różni się od współczesnej wersji, jednak cechy charakterystyczne są widoczne. Początkowo espadryle były obuwiem codziennym, noszone przez prostych ludzi. Do świata mody trafiły podczas paryskich targów mody, które odbyły się 1960 roku. Projektant Yves Saint Laurent zainteresował się produktami firmy Castaner i zaproponował marce współprace. Stworzył damskie espadryle na koturnie, które podbiły świat mody. Wraz z upływem czasu, espadryle coraz częściej pojawiały się w kolekcjach znanych domów mody np. Hermes, Louis Vuitton. Co ciekawe, męskie espadryle można zobaczyć na historycznych ilustracjach przedstawiających modę z lat 20-30 ubiegłego wieku.

Espadryle świetnie się sprawdzą u Panów, którzy szukają czegoś przewiewnego, ale i zakrywającego stopy. Stanowią idealne uzupełnienie letnich stylizacji. Mnogość wzorów i kolorów sprawia, że każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie i dopasuje do konkretnego stylu. Dobrze komponują się z szortami, spodniami lnianymi, a także chinosami czy jeansami. Można je także nosić w zestawach z lnianymi garniturami. Pamiętajcie, że nosi się je na gołą stopę!

espadryle 1

Stylizacja Damska – Modny dodatek: Okulary przeciwsłoneczne

Stylizacja damska okulary

Drogie Czytelniczki!

Okulary przeciwsłoneczne nie tylko chronią nas przed szkodliwym promieniowaniem, ale również stanowią świetny dodatek do stylizacji. Dziś postawiłyśmy na typowo letni zestaw – koronkowa sukienka, sandały i torebka. Do tego kapelusz  – wakacyjny niezbędnik.

1. Sukienka 189 zł / 2. Sandały 169 zł / 3. Torba 629 zł / 4. Okulary 58 zł / 5. Kapelusz 87 zł