Obsługują klientów, prowadzą szkolenia...
reprezentują firmę na spotkaniach, targach czy konferencjach branżowych (także online). Nieznajomość zasad etykiety negatywnie wpływa na relacje służbowe. Nietaktowne zachowanie może zostać odebrane jako arogancja, a nawet zniewaga. Utracone zaufanie bardzo trudno odbudować. Dlatego, zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym, istotne jest przestrzeganie ogólnie przyjętych zasad dotyczących ubioru i zachowania.
Komunikacja biznesowa na odległość to jedno z największych wyzwań w XXI wieku. Dlatego jednym z zagadnień poruszanych na szkoleniu z etykiety biznesowej jest netykieta, czyli zbiór zasad dobrego zachowania w sieci.
Pełnią funkcje publiczne
Kontakt z osobami zajmującymi wysokie stanowiska państwowe, np. głowami państw czy przedstawicielami rządów, wymaga ogłady i wysokiej kultury osobistej. Szkolenie z protokołu dyplomatycznego uczy właściwego doboru słów i gestów. Znajomość etykiety biznesowej pozwala uniknąć sytuacji konfliktowych i realizować własne cele.