– Luksus polega na właściwym inwestowaniu w rzeczy, które służą nam przez długie lata i są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Luksusem jest posiadanie rzeczy wartych kolekcjonowania. Informacje na ten temat można zdobyć w Szkole Męskiego Stylu. Przekazujemy tam wiedzę o elitarnych i prestiżowych markach. Pokazujemy również, jak wejść w świat luksusu i czerpać z niego to, co najlepsze – stwierdza style coach i coolhunterka Agnieszka Świst-Kamińska.

 

Szkoła Męskiego Stylu: Co jest najważniejsze w kreowaniu marki luksusowej? Jak stworzyć silną, wiarygodną oraz kreatywną markę, która będzie nie tylko inspirować i motywować klientów, ale również oddziaływać na ich emocje?

Agnieszka Świst-Kamińska: Budowanie marki luksusowej jest procesem długotrwałym. Ważna jest historia powstania danego produktu oraz data rozpoczęcia działalności firmy.

– Jak ważne są historia i tradycja w tworzeniu strategii marketingowej danej marki?

– Historia oraz tradycja mają duże znaczenie w tworzeniu strategii marketingowej, ponieważ są one wyznacznikami grupy docelowej. Należy określić to, jak powinien zostać przedstawiony produkt, z jakim wychodzimy na rynek. Klienci muszą zapamiętać wizerunek, któremu firma pozostanie wierna poprzez długie lata.

– Co stanowi o jakości produktów luksusowych? 

– Ważne jest użycie materiałów najwyższej jakości oraz ręczne wykończenie produktów. Czas poświęcony na proces tworzenia jest dość długi. Czasami dużą wagę odgrywa prostota danego pomysłu. Liczą się również potrzeby, jakie pojawią się na rynku.

– Co wpływa na fakt, że niektóre modele torebek lub zegarków są bardziej pożądane od innych? 

– Unikaty to te modele, które podbiły serca klientów stylistyką lub prostotą wykonania. Dobrym przykładem jest podstawowy model zegarka Rolex lub torebka marki Louis Vuitton typu shopper. Funkcjonalność i uniwersalność to też luksus, a prostota to matka elegancji.

– W jaki sposób marki dobierają ambasadorów promujących konkretne produkty? Czy osobowość gwiazdy musi iść w parze z charakterem danego produktu?

– Oczywiście, że tak. Sportowiec nie będzie reklamować kaszki dla dziecka, chyba że w podświadomości odbiorców ma zapisać się jako świetny ojciec swoich dzieci. Ambasador będzie kojarzony z danym produktem do końca życia. Reklama ma największą wartość wtedy, gdy sam jest on twórcą produktu lub jego pomysłodawcą. Idea powinna być oparta na historii danej marki oraz na stylu lansowanych przez nią produktów. Przykładem takiej promocji jest torebka Birkin.

– Niewiarygodna siła tkwiąca w produktach luksusowych sprawia, że ludzie są w stanie przeznaczyć tysiące dolarów na wymarzone kreacje i akcesoria. Luksus przyciąga ich jak magnez. Dzięki produktom posiadającym słynne logo ludzie czują się dowartościowani. Czy szacunek, popularność i uznanie można kupić?  

– Oczywiście, że nie. Luksus polega na właściwym inwestowaniu w rzeczy, które służą nam przez długie lata i są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Co to za luksus, który zepsuje się lub rozsypie za parę dni? Luksusem jest posiadanie rzeczy wartych kolekcjonowania. Tak robią panie z klubu haute couture.

– Czy słowo „luksus” posiada tę samą definicję w Polsce oraz za granicą? Czy produkty popularne i ogólnodostępne na rynku zagranicznym są w naszym kraju postrzegane jako luksusowe?

– Polska to w dalszym ciągu kraj rozwijający się. To jest pozytywne zjawisko. Uczymy się wielu rzeczy. Z pokolenia na pokolenie przekazujemy wartości istniejące w antycznych książkach. Powinniśmy pielęgnować cenną wiedzę na temat swoich korzeni i herbów. Warto wiedzieć, jak kolekcjonować obrazy i uczyć się tego, w co warto inwestować. Docenianie  sztuki i architektury oraz smakowanie życia poprzez degustację wina to proces, który rozpoczął się wraz ze zmianą naszego podejścia do rozwoju biznesu. Chcemy wyglądać luksusowo, przeznaczając na to niewielkie finanse. Często luksem jest pomysł na budowanie własnego biznesu. Musimy pamiętać o tym, że rynek zagraniczny nigdy nie był ograniczony komunizmem. U nas podczas komunizmu luksusem były pomarańcze! To właśnie dlatego o produktach luksusowych wiemy niewiele. Informacje na temat ich kolekcjonowania możemy zdobywać każdego dnia m.in. dzięki platformie, jaką jest Szkoła Męskiego Stylu. Przekazujemy tam wiedzę na temat elitarnych i prestiżowych marek. Pokazujemy również, jak wejść w świat luksusu i czerpać z niego to, co najlepsze.

fot. Arcadius